صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
تبلیغات
تبلیغات شما
محصول پرفروش فروشگاه
Title
عنوان محصول
قیمت : ...
خرید پستی
توضیحات محصول
برای ویرایش این بلوک به قسمت تنظیمات بلوک های دلخواه > بلوک فروشگاه شماره 1 مراجعه کنید.
تبلیغات شما
تبلیغات شما
کرونا به دو شرط تا پایان 2021 نابود می شودسئوی فنی چیست؟آهنگ جدید امین بانی به نام «دنیا به تو یک خنده بدهکاره بدهکار» آهنگ جدید میثم ابراهیمی به نام «شب های شیدایی»سالن زیبایی تامران گوهردشتده فرمان دهکده جهانی دبینرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان اوج (www.owj.io)دریافت بهترین نرم افزار برای افزایش قدرت روستای فیلبند شماسه‌شنبه، نخستین جلسه تعیین دستمزد ۱۴۰۰ آهنگ مازیار فلاحی به نام عکس یادگاری
بلوک راست
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 77 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 1 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 38 بازدید دیروز : 177 بازدید کننده ارمزو : 10 بازدید کننده دیروز : 29 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 0 بازدید هفته : 564 بازدید ماه : 215 بازدید سال : 26,346 بازدید کلی : 67,565 ● اطلاعات شما آی پی : 3.142.173.227 مروگر : Safari 5.1 سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

Image
قیمت
خرید پستی

برای ویرایش این بلوک به قسمت تنظیمات بلوک های دلخواه > بلوک فروشگاه شماره 2 مراجعه فرمایید.

بلوک وسط

زندگی من، شغل من، شغل من: چگونه شش آکواریوم اصفهان ساده به من کمک کرد تا موفق شوم

خبرنگار پارسی
22:14
بازدید : 4672

بازدید از آتش ورهرام که در ساختمان آتشکده و درون مجری برنجی نگهداری میشود، آداب خاصی دارد که باید توسط تمام بازدیدکنندگان رعایت شود، به این صورت که آقایان و بانوان موظفاند که اولا در نهایت پاکیزگی و دوما با لباسهای رنگ روشن،کلاه یا شال سفید در آتشکده حاضر شوند. نخل برداری یا نخل گردانی نیز از جمله آداب و رسوم عاشورا به شمار می آید که به صورت تشییع نمادین پیکر امام حسین (ع) برگزار میشود. این مجموعه با ارزش که نقطه خیابانهای اصلی شهر است شامل مسجد، تکیه، بقعه ستی فاطمه، بازارچه حاجی قنبر، آب انبار ستی فاطمه، نخل و آب انبار تکیه امیر چخماق است. چرا که بی توجهی بیشتر به این مجموعه که به راحتی در دسترس همه اهالی شهر قرار دارد، می تواند در آینده ای نزدیک باعث ایجاد خسارات بیشتر به هر کدام از قسمتهای مجموعه امیرچخماق شود. هر گوشهای از ایران عزیزمان شگفتیهای بسیاری را در دل خود جای داده است، سر زدن به هر یک از شهرها و بازدید از مناطق دیدنی این سرزمین پهناور، بدون شک تجربهای بینظیر برایتان رقم خواهد زد. ۵ تخت دارد و یک تشک. علاوه بر این سنگاب ها سنگاب دیگری مشابه سنگاب دالان جنوب غربی در بخش شرقی مدلخ ورودی مسجد قرار دارد که دارای پایه ای گرد است و بر روی آن چند طرح و نقش ساده وجود دارد. مجوعه امیرچخماق یزد از چند بنای مختلف تشکیل شده است که هرکدام از آنها ویژگیهای منحصر به فرد دارند. میدان تاریخی امیر چخماق یزد از شاخص ترین و زیباترین بناهای تاریخی شهر یزد به شمار می رود کهاز نظر معماری و قدمت ارزش بالایی دارد ، مجموعه امیر چخماق در وسط بافت قدیمی شهر یزد واقع شده و از نقاط مهم شهر یزد به حساب می آید ، مسجد امیر چقماق در قرن 8 هجری قمری بنا شده است و از نظر مرتبه زیبایی بعد از مسجد جامع قرار دارد ؛ محراب صفه اصلی با تاف نمای مقرنس کاری ، شبکه های ظریف کاشی های معرق دور خارجی گنبد و سنگ نصب شده در کریاس مسجد از ویژگیهای معماری زیبای مسجد امیر چخماق یزد است .

یکی دیگر از معروف ترین مساجد ایران مسجد کبود تبریز است که سال ساخت آن به ۸۴۵ هجری برمیگردد. شاید چشمتان برقی از سر هیجان بزند وقتی بدانید مسجد جامع کبیر یزد بیشتر از ۹۰۰ سال قدمت دارد! این مسجد دارای حیاط با طاق نما و یک شبستان در قسمت شمالی خود است و پشت آن هم خرابه های غیر قابل استفاده ای قرار دارد. این محراب دارای گچ بری، نقوش گیاهی و هندسی بسیار زیبایی است و بنابر کتیبه ای که بر لوح مرکزی طاق فوقانی آن قرار گرفته است. قسمت دوم آن نیز از 6 طاق با دهانه 9 متری، 7 چشمه باریک روی طاق ها و به صورت باریک ایجاد شده است. حکایت جالبی هم در مورد این مسجد بر سر زبانهاست که خاک استفاده شده در ساخت آن از خاک دشت کربلاست و آبی که برای تهیه ملات بنای مسجد استفاده کردهاند، همگی گلاب است. این مسجد تاریخی به دستور امیر چخماق در دوران تیموری طی دو سال ساخته شد. عکاس: محسن نامجوآبانبار ستی فاطمه (پنج بادگیری) در ضلع شمالی میدان و جنب بازارچه حاجی قنبر قرار دارد که به دستور ستی فاطمه، همسر حاکم وقت یزد، برای استفاده مردم ساخته شد. این شخص و همسر وی دستور به ساخت مسجد جامع و محوطهای بزرگ در مقابل مسجد دادند. اما می توان دوران حکومت پادشاهان قاجار را به عنوان آخرین اقدامات ساخت و ساز و تعمیرات مسجد جامع میبد به شمار آورد که شبستان زمستانی حاجی رجبعلی در قسمت غربی صحن مسجد و احداث مسجد حاجی حسنعلی در بخش شمال شرقی عمارت، از جمله این تغییرات است. دو گرمخانه در ضلع شرقی و غربی شبستانها قرار گرفته و سایر فضاهای مسجد شامل گنبدخانه و شبستان دوم و یک صحن مستطیل شکل بزرگ است. از طرفی هم مساجد شیعیان از گذشته تاکنون دارای دو مناره و مساجد اهل سنت یک مناره داشتند.

برای بازدید از آتشکده و آتش 1500 سالهاش بعد از کمی استراحت در هتل، عصر هنگام به بازدید از این مجموعه دیدنی خواهیم رفت تا در فضای دلانگیز آنجا عکسهای یادگاری بگیریم و لحظاتی سرشار از آرامش را با همسفرانمان سپری کنیم. زيباترين قسمت اين مسجد مجموعه ايوون و گنبدخانه و فضای اطرافاش هست. مسجد جامع یزد نیز بر خرابههای آتشکدهای قدیمی در دوره صفاریان طراحی و ساخته شد که به آن مسجد جامع عتیق میگفتند. آغاز ساخت مجموعه امیر چخماق به قرن نهم هجری و دوره تیموریان باز میگردد. در ضلع جنوبی این میدان، یکی از قدیمیترین بناهای این مجموعه یعنی مسجد امیرچخماق قرار دارد که در میان مردم یزد با نام مسجد جامع نو شناخته میشود؛ وسعت و زیبایی این مسجد تا حدی است که پس از مسجد جامع یزد، دومین مسجد مهم یزد محسوب میشود. اشعاری به خط نستعلیق در اصلی مسجد را که پوشش نقره و طلا دارد زینت بخشیدهاست؛ در این اشعار سال اتمام و نصب در ۱۰۳۸ تا ۱۰۵۲ ذکر شدهاست؛ اشعار یادشده ۱۶ بیت است که هشت بیت آن بر یک لنگه و هشت بیت دیگر بر لنگه دیگر آن بهطور برجسته نقش بستهاست. همچنین یک گرمابه روبروی مسجد جامع یزد ساخت. همچنین دو سکوی مرمرین سنگی نیز در کنارههای آن و اطراف درب اصلی مسجد قرار دارد که محل نشستن افراد بوده است. شهر یزد در بخش مرکزی ایران یکی از شهرهای زیبا و گردشگری است که افراد زیادی برای دیدن آثار تاریخی مختلف راهی این شهر کویری میشود. سفر به یزد شما را با دیدنی های جذابی از خانه های خشتی و بادگیرها روبه رو می کند که هر کدام از آن ها یاد آور تاریخ کهن این شهر کویری هستند میدان امیر چخماق یکی از معروف ترین دیدنی های یزد است که عنوان نمادی از شهر و میدان حماسه یزدی ها شناخته می شود و از مهم ترین مجموعه های تاریخی و فرهنگی کشور نیز می باشد و در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده این میدان که از مجموعه ای از بناهای تاریخی تشکیل شده با معماری زیبا و استفاده از تقارن در ساخت آن از ارزش و اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری که هر گردشگر داخلی و یا خارجی در سفر خود به این شهر تاریخی حتما از این میدان و آثار موجود در آن بازدید خواهد کرد.

سی و سه پل همواره یکی از برجسته ترین نماد های شهر اصفهان به شمار می آید. از آنجا در ایستگاه ینیکاپی مترو را ترک کرده و سپس پیاده به خیابان کندی بروید. هرکس از هر شهر و دیاری شیوه ای را برای ابراز غم و اندوه در سوگ شهادت امامان بزرگوار انتخاب کرد. اشاره کرد که به ویژه فضای پشتی این بنا را نازیبا کرده است. فضای گنبدی شکل این مجموعه که طی سالهای اخیر افتخار میزبانی از مهمانان بزرگی را داشته است، زیباترین بخش معماری امیرچخماق را به خود اختصاص داده است. مسجد امیر چخماق که به مسجد دهوک نیز شهرت دارد، قدیمی ترین سازه مجموعه میدان امیر چخماق می باشد که در سال ۱۳۴۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. همان طور که اشاره شد، میدان و تکیه امیر چخماق یک مجموعه شگفت انگیز از دوره تیموری است که تکیه آن در سال 1330 و مسجدش در سال 1341 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت. این آکواریوم در یک مجموعه تفریحی و گردشگری بسیار بزرگ به نام پارک ناژوان قرار دارد، پس حتما طوری برنامهریزی کنید که از بخشهای مختلف آن دیدن فرمایید. اما خوشبختانه آکواریوم اصفهان در دل یک پارک بسیار زیبا و سرسبز قرار دارد و به همین خاطر آب و هوا در هر چهار فصل، مناسب بازدید خواهد بود. یکی از مقاصد سفر به یزد آرندتور بازدید از این مجموعه عظیم است که در مرکز شهر یزد قرار دارد و مردم برای مراسم مختلف در این مجموعه حاضر میشوند. این آب انبار در حال حاضر به عنوان موزه آب مورد استفاده قرار می گیرد. این مسجد از لحاظ زیبایی، ظرافت کاشی کاری ها، وسعت و اهمیت، بعد از مسجد جامع یزد قرار می گیرد. یک ورودی مسجد از کوچه مجاور و راه دیگر ورود به آن از صحن (حیاط) بقعه ستی فاطمه است و به این ترتیب صحن مشترکی بین بقعه و مسجد وجود دارد.

یک شبستان مخصوص تابستان بوده که وجود بادگیر باعث خنک شدن آن میشود. با ورود به این محل حوضی بزرگ با آب نمای زیبا در مرکز محوطه ای می بینید که اطراف آن را مجموعه ای از بناهای تاریخی احاطه کرده اند و اصل تقارن به طور کامل در ساخت آن ها رعایت شده که این موضوع جذابیت این مکان را دو چندان کرده مهم ترین و قدیمی ترین بنای موجود در این میدان مسجد این میدان است که به نام "مسجد دهوک" نیز شناخته می شود معماری زیبا با سردر کاشی کاری شده از ویژگی های بارز این مسجد است همچنین وجود شبستان های تابستانی و زمستانی اهمیت ویژه ای به این بنا بخشیده و آن را مناسب با شرایط اقلیمی شهر یزد کرده این مسجد که در قدیم شامل حسینیه و مسجد بوده که طی اقدام صورت گرفته در دورهی پهلوی مسجد و حسینیه یکی شده اند و امروزه این مسجد دومین مسجد بزرگ شهر محسوب می شود و برای دسترسی راحت به آن چند ورودی برای آن در نظر گرفته اند، بقعه ستی فاطمه از دیگر بناهای مهم و دیدنی این مجموعه است که قدمت آن به قرن نهم هجری قمری می رسد، بنای تماشایی دیگری که در میدان امیر چخماق می بینید مجموعه سهل ابن علی می باشد که شامل یک مسجد و بقعهی یکی از عرفای قرن نهم به نام شیخ الاسلام سعید جمال بن مهریزد می باشد که در قرن هفتم توسط یکی از دوستان شیخ به این محل اضافه شد مصالح اصلی به کار برده شده در آن خشت و گل است و داخل آن دیوارهای سفیدی با کتیبه های گچی طراحی شده و با خط ثلث مزین شده اند. قایق سواری: طبیعتا وجود رودخانه ی زاینده رود سبب شد که قایق سواری در این رودخانه و تماشای سی و سه پل از زاویه ای دیگر به یکی از محبوب ترین تفریحات توریست ها تبدیل شود.

شخصی به نام حاجی حسین عطار نیز در زمان فتحعلی شاه قاجار بانی مرمت بخشهایی از مسجد و گسترش شبستان آن شد.ميدان مذکور مثل برخی از میدانهای کشور تا پيش از دوره پهلوی به محل دفن مردگان تبدیل شده بود و عدهای از مردم به بهانه وجود حسینیه و خیروبرکت آن، جسد اموات خود را در اینجا به خاک میسپردند. مسجد امیرجخماق دو شبستان تابستانی و زمستانی دارد که بنا به شرایط آب و هوایی از آنها استفاده میکردند. آبشار و آب نمای موزیکال پارک به خصوص در فصول گرم سال، به خوبی از پس خنک کردن محیط برمیآیند؛ به همین خاطر است که در شبهای تابستان خانوادههای یزدی بسیاری را میبینیم که در این پارک به گردش و تفریح میپردازند و از جشنوارههای تابستانی بهره میبرند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، جمال الدین عزیزی در گفتگو با یزدرسا، در خصوص ورود مغازههای حاشیه امیرچخماق به محوطه میدان گفت: تصمیم داریم برای مجموعه شاه طهماسب تا مجموعه امیرچخماق یزد مدیر واحدی انتخاب کنیم که به زودی معرفی میشود. مجموعه امیر چخماق یکی از جاهای دیدنی یزد بوده که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. این تکیه در سال ۱۳۳۰ هجری شمسی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

مدرسه ضیائیه و زندان اسکندر در سال ۱۳۴۶ در فهرست میراث فرهنگی به ثبت ملی رسید. خانههایی که بیشتر آنها به ثبت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رسیدهاست. به نظر می رسد مجموعه امیرچخماق به عنوان یکی از بناهای تاریخی و شاخص شهر یزد نیازمند رسیدگی بیشتر توسط متولیان میراث فرهنگی استان و فرهنگسازی در خصوص نگهداری از این مجموعه ارزشمند در میان مردم است. این مجموعه در زمینی به وسعت ۴۰۰۰ متر مربع و در عمق ۷ متری زیر زمین ساخته شده است. از نکات جالبی که در ساخت این گور دخمه ها وجود دارد این است که از خشت خام و گچ ساخته شدهاند تا مواد آلوده به زمین نرسد. در مقابل ساختمان حوض بزرگی نیز وجود دارد که زیبایی عمارت را چندین برابر کرده است. نقشه پی و ساختمان بنا هر دو نشان دهنده اعتقاد به سادگی در اسلام است و مفهومی بنیادی را نمایان و بیان میکند، که همانا برادری و برابری مؤمنان را که همگی از دسترسی بیواسطه به رحمت خداوندی برخوردار شدهاند. در شب، ساختمان با نور نارنجی در طاقچه ها روشن می شود که آن را به منظره ای بی بدیل تبدیل می کند. این عمارت در فاصله ۲ متری از سطح زمین بر سنگهای مرمرین تبریزی با ارتفاع ۳۰ متر ساخته شده تا نمایی بهتر از منظره باغ را به مهمانانش هدیه کند. به عنوان مثال اگر فاصله شما تا آکواریوم پنج کیلومتر باشد، باید ۱۳ لیره پرداخت کنید.

ارمنستان، به عنوان سرزمین مجاور این دو قدرت، از مهمترین و اصلیترین اهداف برای ورود و نفوذ، بهخصوص برای امپراتوری عثمانی بود، و از آنجایی که سیاستهای حکومت صفوی هم مشابه امپراتوری عثمانی در قبال سرزمینهای نزدیک (از جمله ارمنستان) بود، نبردها و درگیریها یکی پس از دیگری به وقوع پیوست که آشفتگیهای بسیاری به همراه داشت. کافه رستوران چهارسوق و خانه پدری نزدیک مسجد جامع یزد هستند. بنا بر شواهد، نخل تاریخی امیر چخماق نزدیک به 450 سال قدمت دارد. اصفهان که به پایتخت فرهنگی ایران شهرت دارد دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوانی است که نشان دهنده قدمت و تاریخ این شهر کهن هستند. همچنین محراب آن از زیبا ترین محراب های موجود در مساجد اصفهان است. روزگاری در این شهرحاکمی از دودمان تیموری به نام میر جلال الدین چخماق از سرداران شاهرخ تیموری و حاکم شهر یزد به همراه همسرش فاطمه خاتون جهت آبادانی شهر یزد تصمیم به ساخت مجموعه ای کم نظیر گرفتند که امروز یکی از شاخص ترین مجموعه های تاریخی شهر یزد است . امیر جلالالدین چخماق (چقماق) شامی از امیران و سرداران شاهرخ تیموری بود وی به شامغازان یکی از محلات تبریز منسوب بود ، درسال ۸۳۶ هجری شاهرخ امیر چخماق را به حکومت یزد منسوب کرد ، امیرچقماق در مواقع جنگی از یزد به لشکر شاهرخ می رفت و روابط بسیار صمیمی و مستحکم با او داشت امیر چخماق با الگو گیری از بارگاه پادشاه شاهرخ و با همراهی همسرش فاطمه خاتون به آبادانی شهر یزد پرداخت. مسجد امیر چخماق نیز از ملحقات این بناست که در تاریخ یزد به نام مسجد جامع نو نیز خوانده شده که این مسجد در دوره صفویه به همت امیر جلال الدین چخماق شامی حاکم یزد از امرا و سرداران و مقرب درگاه شاهرخ و زن او ستی (بی بی) فاطمه خاتون احداث شده است.

پس از خیابانکشی­های دوره پهلوی، شکل میدان امیر چخماق دچار دگرگونی­های عمده شد. پس از اقیانوس آرام به یکی از بخشهای خاص آکواریوم استانبول میرسید که زیردریایی ناتیلوس نام دارد. در این هتل که در خیابان چهارباغ عباسی واقع شده ۱۰۶ اتاق وجود دارد. به موقع هتل خود را رزرو کنید. تور یزد، رزرو بلیط قطار و رزرو جاذبه های گردشگری یزد نیز از دیگر خدماتی است که در سایت ما به شما ارائه میشود. چهار بادگیر بر فراز این آب انبار بوده که یکی از آنها از بین رفته است. عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، ضمن انتقاد از بی توجهی دولت به وضعیت تامین آب شرب در استان اصفهان گفت: تمام افتخاراتی که در اصفهان است مثل مسجد امام، میدان امام و سی و سه پل در معرض تهدید فرونشست و فروچاله قرار دارند و بسیاری از تاسیسات بخاطر فرونشست زمین در حال از بین رفتن است. نمونه کاملی از این نقوش در راهروی منتهی به دهلیز های اطراف ایوان مسجد جامع یزد خود نمایی میکند. یزد یکی از گرمترین شهرهای ایران است و متوسط دمای آن در ماههای خرداد تا اوایل مهر بین ۲۹ تا ۳۰ درجه است، حتی در برخی از این روزها دمای هوا تا ۴۰ درجه هم افزایش پیدا میکند.

در خلال ساخت هر بنایی ماجراهای بسیاری رخ میدهد که در میان مردم دهان به دهان میچرخد و گاهی آنقدر شهرت پیدا میکند که به نوعی شناسنامه برای بنا تبدیل میشود. این کلیسا به واسطه یک بازرگان معروف به نام خواجه پطروس ولیجانیان تاسیس شده که در حال حاظر تبدیل به آرامگاه وی و اعضای خانواده اش شده است. همچنین در سیستم آب رسانی که با پیشرفت هایی مواجه شد و در پی این پیشرفت، در سال ۱۳۸۰ یکی از آب انبارهای میدان امیر چخماق یزد با تغییر کاربری مواجه شد و به زورخانه تبدیل شد. همچنین با توجه به نظراتی که کاربران در اپلیکیشن نشان به این مکان دادهاند میتوان گفت این فروشگاه یکی از آکواریومهای خوب این منطقه میباشد. ۱- مخالفت شدید افرادی که نفعشان درآشفتگی اوضاعی میباشد وبنابراین باهرگونه اصلاح یکه آسایش وآرامش عمومی را دربرداشته باشدمخالفت مینمایند. کمتر گردشگری است که در سفر به اصفهان به بازدید از سی و سهپل نرود! حتما بازدید از این دخمه برای شما جالب و هیجان انگیز خواهد بود. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید به شما توصیه میکنیم حتما از این مجموعه بازدید کنید. جداره اصلی تکیه امیر چخماق (که تنها جداره اصیل باقی مانده است)، شامل مجموعه غرفه­هایی با مصالح آجری است که در سه طبقه پوسته را شکل داده­ و به صورت پلکانی بر روی هم قرار گرفته­اند. اصولا منارهها به عنوان میل راهنما برای نمایش نقاط اصلی بافت شهری ساخته میشدند، اما امروزه با وجود برجهای بلند در شهرهای مدرنی همچون تهران، منارهها به گوشهای خزیده و در میان شلوغی شهر گم شدهاند؛ با این وجود منارههای مسجد جامع یزد به دلیل حفظ بافت سنتی شهر، هنوز عملکرد اصلی خود را حفظ کردهاند. به نظر شما این مسجد تاریخی چه جذابیتهای دیگری دارد؟

یزد، یکی از استان های مرکزی ایران است که در دل کویر قرار دارد. شما در این سینما پنج بعدی میتوانید هیجان را به صورت کامل احساس کنید و از آن لذت ببرید. شما میتوانید به جای رزرو هتل، با انتخاب اقامتگاه بومگردی در یزد، این حس و حال ناب و شیرین را بهتر درک کنید و چند روزی را به سبک مردمان خونگرم و سادهزیست یزد بگذرانید و کمی بیشتر از آرامش شهر آتش و آفتاب، بهرهمند شوید. فضای داخلی زیارتگاه چک چک نیز بسیار دلنشین و آرامش بخش است. در دو طرف دهانه ایوان ورودی غلام گردش ها و غرفه هایی است، که این غرفه ها در دو طبقه بوده و به یکدیگر متصل اند و فضای ایوان و گنبدخانه را دور زده و بر آن مشرف هستند. چهار باغ از 2 محور که عمود بر یکدیگر بودند تشکیل شده بود و از این رو قرار شد که یکی از محورها بر سر امتداد سی و سه پل ساخته شود. به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال همچون سالهای گذشته باشکوه بیشتر از دو مسیر میدان شهید بهشتی تا خیابان امام خمینی (ره) به سمت چهار راه شهدا و مسیر میدان بعثت به سمت تکیه امیرچخماق آغاز شد. آتشی که روزی توسط انسانهای اولیه کشف شد و در شکلگیری تمدن بشری نقش مهمی ایفا کرد و به عنوان یک عنصر مقدس، در ایران باستان و آیین زرتشت جایگاه ویژهای یافت، اکنون ۱۵۰۰ سال است که شعلهور مانده، نور و روشنایی را برای زرتشتیان که آتش را مظهر پاکی میدانند، به ارمغان میآورد. در واقع برای پاسخ به این سوال می توان گفت شکل نوک تیزه پایه ها در بالا دست موجب می شوند که مانند یک آب شکن، فشار آب به سمت پایه های پل را کاهش دهند و این فشار را به حداقل برسانند. ایران، اصفهان، شهر اصفهان، میدان انقلاب، ابتدای جنوبی خیابان چهارباغ بالا یا ابتدای شمالی خیابان چهارباغ عباسی و میدان انقلاب.

خیابانهای معروف چهار باغ بالا و چهار باغ عباسی هم خیابانهایی هستند که از شمال و جنوب به این پل میرسند. شما میتوانید با خودرو شخصی، تاکسی یا اتوبوسهای درون شهری، خود را به خیابانهای اطراف میدان رسانده و مابقی مسیر را پیاده طی کنید. در این بازارهای قدیمی میتوانید اجناسی مانند پارچه، طلا، جواهرات، ظروف مسی، ظروف نقره، ادویهجات، شیرینیهای سنتی یزد و … در این پاساژ ۱۰۰ واحد تجاری وجود دارد که کالاهایی مانند کیف، کفش، طلا، نقره، صنایع دستی و … همه این خوراکی های لذیذ همراه با صنایع دستی این شهر مانند ترمه، طلا، زیلو و گلیم و روانداز و… این میدان از همان ابتدا یکی از میدان های اصلی شهر بود که مردم برای مراسم های مختلف در آن جمع می شدند. بسیاری بر این باورند که خشک شدن زاینده رود فقط به کم شدن منظره و چشم اندازه سی و سه پل، لطمه می زند در صورتی که این بی آبی بر روی بنای اصلی هم تاثیر می گذارد و کم کم سبب تخریب و نابودی آن می شود. بهراستی که میزان حیرت آدمیزاد انگار از صفحهصفحۀ تاریخ عبور میکند و هرچه تعداد صفحات آن بیشتر باشد نیز ما را بیشتر شگفت زده میکند! فاصله شهر اصفهان تا یزد 310 کیلومتر(3 ساعت 50 دقیقه) است که در مسیر از شهرهای سجزی ، عقدا و میبد عبور خواهید کرد. در ادامه شما را با جاذبههای گردشگری شهر یزد بیشتر آشنا خواهیم کرد. در مقابل تکیه نیز حوض بزرگی با فواره و چند مجسمه خودنمایی میکند که به نقش و اهمیت آب و فرهنگ سقایی اشاره دارد.عکاس: Muhan itripاین میدان که یزدیها به آن میرچخماق میگویند، بهعنوان یکی از میدانهای اصلی شهر برای برگزاری برنامهها و گردهماییهای مختلف استفاده میشود.

ارسال دیدگاه
کد امنیتی رفرش
بلوک پایین
بلوک چپ
ورود به سایت
رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی
بلوک چپ
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS